Klaudia Pawelec-Gliklich

Klaudia Pawelec-Gliklich

W 2007 roku ukończyła studia na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych – specjalizacja malarstwo - pracownia prof. Tadeusza Rusa. Aneks z grafiki – pracownia prof. Józefa Knopka. Od kilku lat nauczycielka plastyki. Uczestniczka 42 wystaw - malarskich i fotograficznych - zbiorowych i indywidualnych. Uczestniczka wielu plenerów malarskich i fotograficznych. Jej prace znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych oraz galeriach w całej Polsce również w pismach: „Zalew kultury”, „Dobre wnętrze” oraz publikacjach „Ślad naszych pasji”, „Aktualia Cieszyn 2013”. Od 2011r. założycielka wystawy „Młode Talenty”, której celem jest propagowanie twórczych działań uzdolnionej młodzieży. W roku 2014 przekształciła wystawę w „Młode Talenty – rodzinne”. Tym samym mając na celu zgłębiać zjawisko pojęcia rodziny. Jako osoba twórcza, swoje zamiłowanie do malarstwa przelewa w pracy zawodowej, ucząc młodych ludzi zamiłowania do sztuki. Autorka publikacji dotyczącej twórczości oraz wpływu środowiska na Młode Talenty „Kiedy Picasso staje się Picassem”. Członkini Żorskiego Klubu Fotograficznego KADR. Od lat współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w Cieszynie organizując zajęcia dla młodzieży w pracowni grafiki. Współpracuje z Otwartą Pracownią Plastyczną oraz Miejskim Ośrodkiem Kultury w Żorach. W latach 2009-2010 współrealizatorka projektu plastycznego „Cztery Żywioły”. 0d 2009r współpracuje z Przedszkolem nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Brzechwy w Żorach pod kątem obserwacji, oceny i interpretacji dziecięcej twórczości plastycznej przedszkolaków. Myślą przewodnią malarki jest działanie artystyczne w szeroko pojętym znaczeniu. Inspirację czerpie z otaczającego ją świata, gdzie duże znaczenie odgrywa bazgrota dziecięca. Bazgrota, która jest swobodną formą rejestracji emocji. Artystka bardzo często porównuje swój charakter do bazgrota, który jest mocny w formie oraz nieprzewidywalny w działaniu. To wszystko jest widoczne w pracach plastycznych tworzonych przez malarkę. W pracach olejnych czy akrylowych - kreska o charakterze bazgrota odgrywa istotne znacznie jak samo medium malarskie oraz jego zastosowanie. Kreska bardzo często podkreśla oczekiwany efekt końcowy obrazu. Jest elementem bardzo swobodnym, dobrze łączącym się z plamą barwną. Nadając jej wyrazistości. Tematyką obrazów zazwyczaj jest pejzaż, który artystka rozkłada na czynniki oraz dokonuje własnych interpretacji przestrzeni. Horyzont, który tak naprawdę jest linią, raz prostą a raz bardziej swobodnie traktowaną. Drugim tematem inspirującym jest martwa natura wpisywana w przestrzeń gdzie motywem przewodnim jest czajnik. Zazwyczaj są to mocne barwy oraz ekspresja formy. Martwa natura, która nawiązuje do początku przygody z malarstwem. To symbol zdyscyplinowania oraz wypracowania pewnych rozwiązań w malarstwie.

Prace artysty